23 Haziran 2009 Salı

GANNI TARLANIN HİKAYESİ








Anlatan: Hasan Küçükyıldız (1929-2013)

Ağacuğun bir tek gızı varımış. İki dene de oğlu varımış. Birisi Topalağacukların büyük dideleri, birisi de Gumara Köyünde kalan benim didemin didesi. Hızıroğlu'nu sonradan içgüveysi guymuş. Gannı Talla'nın hikâyesi şu:

Gannı Talla böyük bir talla. Killiğin başından başlayıp taa Bana'nın oraya gadar, gırk mı, atmış mı yalan söyletme bana kile, öyle büyük bir tarla. Ağacık;

-"Kim bu tallayı bir günde biçese gızımı ona vereceğin." demiş.

Hızmatgerinin demek ki gözü varımış Ağacuğun gızında;

-"Ben biçerin"... "Ağa ben gidiyon." demiş.

Hızmatger gitmiş. Ağa, birez sona ortakçısını yollamış, "Bak gel" deye.. Ortakçı habarınan geri gelmiş

-"Ağa" demiş, "Tallayı yarulamış ağa, tallayu bitürecek nerdeyse!"

İş kötü. Ağa ne yapsın, gız hızmetgere gidiya. Düşünceye dalıvemiş. Ağa ağşama dooru tallaya vamış. Bakmış kan ter içindeki hızmatger son guvvetiynen tırpanı sallaya,

"Ulan" demiş Ağa, "Türk çatlayacak, şuna bi su veriven." demiş.

Güğümüynen suyu verivemişle. Adam suyu bi dikişde içince çatlamış, ölmüş.

Gannı Talla'nın hikayesi bu gada.

( Babamızın dedesinin dedesi olan bu Ağa'nın yaptığına bakınız. Bugün de bazıları canla başla çalışıp birşeyleri elde etmek üzereyken böyle çatlatılmıyor mu? Bu tarla şimdi Kastamonu Zincir Fabrikasının da üzerinde bulunduğu tarladır. Tabi miras yoluyla parçalana parçalana küçülmüş ama hâlâ adı Gannı Talla 'Kanlı Tarla' dır. Ben babamın anlattığını Kastamonu ağzı ile aktarmaya çalıştım. Arslan Küçükyıldız)


http://www.ku.edu/carrie/cec/GANNI_TARLANIN_HIKAYESI.shtml
http://vlib.iue.it/carrie/cec/GANNI_TARLANIN_HIKAYESI.shtml

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder